Welcome to Lembongan, Indonesië

9 december 2016 - Lembongan, Indonesië

Vandaag is het tijd om Bali na een paar hele relaxte dagen, die we vooral op het strand hebben doorgebracht, te verlaten. We gaan verder naar Lembongan, een klein eilandje naast Bali dat over het algemeen toeristisch gezien rustiger schijnt te zijn dan Bali.

De laatste avond Bali hebben we afgesloten in Sky Garden, een club waar we met een paar meiden van mijn school hebben afgesproken. Het was gezellig... Laten we zeggen dat de boottocht schommeliger leek dan normaal en we blij waren we weer aan wal waren.

Stee z'n Indo vriend

Dus, vlug naar het hutje wat we hebben geboekt! Hobbel de bobbel hobbelen we over de smalle hobbel de bobbel weggetjes het eilandje over totdat, BOEM!!!!! Klapband...

Flat tireBusje komt zo, busje komt zo, busje komt zooo

De chauffeur deed een paar belletjes, was intussen zomaar een tijdje weg, en wij wachtten rustig af in het schattige autootje er vanuit gaande dat ie vast nog wel terug zou komen. Een klein halfuurtje later komt er een scooter aangereden met een nieuwe band die er binnen 5 minuten verwisseld was. We kunnen verder!!!

ALWB

Aangekomen in ons hutje zijn we helemaal blij. We worden ontvangen door een goed Engels sprekende jongen, wat uniek is op dit eiland, aangezien de meesten niet verder komen dan 'hello', yes oke', en 'bye'. We zijn de enige gasten in hun super leuke mini 'resortje', met zes hutjes. We krijgen een kaartje van het eiland met wat uitleg en een zelfgemaakt welkomsdrankje (volgensmij was het mango). Het liefst ploffen we op bed en komen we er niet meer uit, maar het weer is zó goed dat we beslissen dat niet te doen, ons over de little hangover te zetten en er op uit te trekken.

We huren een scooter en crossen het eiland over via de hobbel de bobbel weggetjes.

Één van de hobbel de bobbel weggetjes

Normale weggetjes zijn hier haast niet te vinden, dus was het hopen dat de scooter het er heel vanaf zou brengen. Als eerste komen we bij Dream beach, zo mooi! De zee is fantastisch wild! Enorme golven in de zee die bij tegen de rotsen omhoog knallen en het strand vult met zeewater. Omdat de zee wild is, is het moeilijk om te zwemmen door de stroming die er is. Je voelt het al als je tot aan je knieën in het water staat. Het is dan al lastig om op dezelfde plek te blijven staan, wat een komisch gezicht oplevert als mensen in het water proberen te poseren.

Dream beachWaterwindGolven van LembonganDroom strandSplash!!Kiekeboe!!

Hierna zijn we verder het eiland over gereden hebben we een met een kajak een soort boottocht gemaakt door het moeras. Het was er mega stil en om je heen hoor je uit de verte vage geluiden van dieren en andere dingen. Heel indrukwekkend! Wel hebben we de conclusie getrokken dat we er snachts nóóit zouden durven komen. T was toch wel een beetje creepy!

Licht aan het eind van de tunnelDoor het moerasMet de bamboe dame door t moeras

Eind van de middag kwam de zon tevoorschijn en hebben we een super mooie zonsondergang meegemaakt. Dit maakte de dag toch compleet

Koesje!In de schaduw van het lichtMr. CrabSunset beach