Touren door Bali

3 december 2016 - Bali, Indonesië

Gisteren op het strand hebben we een aardige local ontmoet die ons een tour wilde geven over het eiland met de leuke hotspots.

Zo zaten we om 08:00 uur aan het ontbijt en vertrokken we samen met Krisna om half 9 vanaf hotel. Hij had een hele route uitgestippeld om de dag mee te vullen. We beginnen bij de Barong and Keris dance. Een soort Balinees traditioneel toneelstuk dat wordt opgevoerd met prachtige costuums en mooie muziek.

ToneelstukMet poppen

Wanneer we klaar zijn worden we buiten opgewacht door een stuk of 30 chinezen die met ons op de foto wilden. Wij als beleefde Hollanders sloegen we dat natuurlijk niet af ;-)

China aanwezig!

Hierna bezoeken we locals die kleedjes, kussentjes, kleding etc met de hand maken. Erg gaaf om te zien hoe ze dat doen. En dat zonder elektriciteit of andere dure apparaten. Super knap!!

Doeken makenMet de hand

Na deze hotspots rijden we door naar de waterval! Vanaf boven lopen we helemaal naar beneden en komen we bij een fantastische waterval terecht. Wauw!! Echt met een noodgang klettert het water vanaf boven via de rotsen naar beneden. We schieten wat foto's en gaan vervolgens weer naar boven.

WatervalDON'T WORRY BE SEXY - but not naked hahaTegenungang WaferfallOpperhoofdEven poserenLove Bali!King of the waterfall

Als we verder gaan rijden we naar de heilige tempels. De Balinezen delen graag hun cultuur met anderen, op voorwaarde dat je respect toont voor hun geloof en je dus ook volgens traditionele voorschriften kleedt. Zo hesen Steef en ik ons in een echte Sarong; een kleed dat je als rok om je middel knoopt om je benen te bedekken.

Vandaag is rokjesdag!Sarong en tempel

De tempels zijn fantastisch mooi. Er zijn ook water tempels. Hier wassen de mensen zich eerst voordat ze gaan bidden met het heilige water.

TempelHoly water templeHeilig waterBlubENORME karpers

Tijdens het bezoek aan de tempel begon het ontzettend hard te regenen. En echt niet zoals we in Nederland gewend zijn met een regenbui.. Het komt hier écht met bakken uit de hemel!!! Al gauw komen we met de auto vast te staan omdat de straten volgelopen zijn met water. De Balinezen op scooters maken zich er niet zo druk om, en rijden gewoon door ondanks dat hun wielen al volledig onder water zijn.

Alle eendjes zwemmen in het water...!

We besluiten de laatste twee stops niet meer te doen in verband met het weer. Ook stond het verkeer vast, dus hebben we 4,5 uur over 40 km gedaan voordat we terug bij het hotel waren. Die avond nemen we eerst een warme douche, gaan we wat eten en doen we op dit moment een cocktailtje in de Babbelaar van Bali, zodat steef lekker voetbal kan kijken. Go barca!!!

1. Maartje:
    4 december 2016
    Geweldige foto's weer jongens! Vooral die met al die Chinezen Wat een pracht daar!! Heb je nog een johan gespot tussen de karpers Steef?
  2. G.P. de Wit:
    4 december 2016
    Zo zie je maar, met wat respect voor elkaar heb je zo een kolonne mensen rond je heen.