Tweeduizendzeventien!!!

31 december 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Jaaaaaa we hebben het nieuwe jaar gehaald!! Allereerst natuurlijk voor iedereen een heel gelukkig, gezond en succesvol 2017 gewenst! May all your wishes come true.

Wij zijn het nieuwe jaar ingegaan in Kuala Lumpur, Maleisië. En het was fantastisch. Oudejaarsdag hebben we doorgebracht in het centrum van Kuala Lumpur. Er werd hier een hoop voorbereid voor de countdown voor de avond, dus hadden we gelijk onze hotspot gevonden voor de jaarwisseling. 'S avonds eten we bij het hotel een feestelijk Mongolisch NYE Buffet. Wat we leuk vonden was dat we de groenten en de pasta zelf in een pannetje moesten koken. Dat maakt het echt speciaal!

Fruit is gezond!

Grand final

Als het 21:00 uur is gaan we richting het centrum. Mooi optijd! Dachten wij... ;-). Niet dus. De tram richting het centrum stroomt overvol met mensen en eenmaal aangekomen komen we terecht in een zee van gekke, op hol geslagen en feestende mensen met heel veel toeters en lawaai. Tegelijk met 1000 anderen proberen we het feestterein op te komen. Eenmaal in de rij (lees: 10 meter brede hoop mensen) beseffen we ons dat we beter de gok kunnen nemen om iets verderop een wat rustiger plekje op te zoeken om de countdown en de vuurwerk show kunnen meemaken. En met succes!!! 2 straten verder, iets achter de vijver ligt een parkje met een fantastisch uitzicht op de Petronas towers waar we de vuurwerkshow perfect kunnen zien! Inmiddels is het 22:00 uur en settelen we ons met de hapjes en een flesje bubbels die we hebben meegenomen. En om 00:00u is het dan zover! HAPPY NEW YEAR! 2017 beginnen we met een geweldige vuurwerkshow. Zo'n eentje hadden we nog nooit gezien!! (Bij de video's is een klein filmpje te vinden)

Towers & bubbels = KL NYE

Fireworks!

Op de terugweg komen we amper door de menigte door. De vrouw van de tram op de heenweg vertelde ons dat deze tot 02:00u zou rijden, maar tevergeefs. Alles gesloten. Optie 2: Taxi! Deze waren er genoeg, maar met die miljoenen mensen maakten we geen kans om er één te bemachtigen. Er zit voor ons niks anders op dan optie 3: Met de benenwagen! Heel erg vinden we het niet, want het is enorm gezellig in de stad en we maken een hoop mee! Ander half uur later komen we aan in het hotel. In de lift zegt steef tegen mij: 'Het zal toch een mooi begin van 2017 zijn om vast te komen zitten in de lift', waarop nog geen 2 seconden later de lift met een klap stil komt de staan... Oh oh!! Heel even zaten we vast, maar gelukkig was de storing snel verholpen en ging de lift automatisch weer naar beneden. Steef vond dat vooral niet grappig en baalde dat er geen trap naar boven ging. De tweede poging in de lift ging vlekkeloos en waren we snel in onze kamer. Tijd voor bed! Morgen optijd de wekker voor ons avontuur naar Ho Chi Minh City, Viëtnam. We'll keep you posted! :)