Tropische kerst

28 december 2016 - Bali, Indonesië

Joeeeee allemaal!! Daar zijn we weer! Na alle kerst drukte en gekte is het weer tijd voor een verhaaltje! :D Ik hoop dat jullie allemaal hele gezellige dagen hebben gehad en er goed van hebben genoten!
Zo wij hier ook. En met 'hier' bedoel ik Bali, want jeeeeeej daar zijn we nog steeds!! Een paar dagen voor kerst halen we WW van het vliegveld. De jongen heeft hard gewerkt en is echt even toe aan een paar relaxte, gezellige, vrije dagen. En hé, wij zijn de beroerdste niet, dus zorgen wij ervoor dat dat goed gaat komen! En zo wordt het eerste biertje ontpopt onderweg van het vliegveld naar het hotel in Seminyak. Na kort even opfrissen hebben de jongens dorst en is het borreltijd bij Sky Garden in Kuta. Het was weer beeeere gezellig!!

Feestje hier, feestje daar

Crazy guys

WW - Random Unknown Guy - Steef

Of we het ontbijt de volgende dag gehaald hebben? Laten we het erop houden dat de lunch in ieder geval goed gesmaakt heeft ;-)

De komende dagen doen we een beachclub marathon. Elke dag (van de dagen dat WW er is) brengen we door aan een ander stukje strand, bij een ander tentje. We beginnen bij Potato Head:

Potato Head

2 Potato heads

Potato Head

Aardappelhoofd sunset

Opper aardappelhoofd

Gevolgt door Ku De Ta

Lekkerste (en gevaarlijkste) cocktail ever! - Ku De Ta

Oh dennenboom, oh dennenboom, wat zijn de takken wonderschoon

Onderweg naar Ku De Ta komen we een Balinese begrafenis stoet tegen. Heel bijzonder om te zien! (filmpje staat bij de video's). Een stoet met muziek en eigenlijk alleen maar vrolijke mensen! Vlak voor de begraafplaats dansen de mensen die de kist dragen nog even een paar rondjes in de lucht - mét kist ... - om hem vervolgens in de grond te laten zakken. Zo bijzonder om te zien dat zoiets in elke cultuur zo anders kan gaan

Begrafenisstoet

Beide kerstdagen brengen we door bij FINN'S. Het is daar een weliswaar paradijsje, zó mooi!

FINN'S beachclub

FINN'S
'Steef, slaap je?' - 'Nee, was even aan het nadenken met m'n ogen dicht' *snurkt in 90 decibel*

Heeft ie het nog in zich????

Palm

Lekker hangen

Palmtrees everywhere

FINN'Sonsondergang

Omdat de jongens het zo graag wilden, poseren we nog even

Eerste kerstdag eten we 's avonds we bij ons favoriete restaurantje 'Char Char' waar ze gelukkig nog een plekje voor ons hebben!

1e kerstdag diner

Op tweede kerstdag was het echter té gezellig bij FINN'S, dat de avond als een straaljager voorbij vloog, en tegen de tijd dat we honger kregen de restaurants al gesloten waren. Ik hoor je denken: 'Huh, al gesloten??' Jup, inderdaad allemaal gesloten... Het was dan ook al 23:00 uur, terwijl we dachten dat het een uurtje of 8 's avonds zou zijn! Oepsssssss.... Er zat voor ons dan op dat tijdstip ook niks anders op dan tweede kerstdag de Mc Donalds een bezoekje te brengen!

Ons culinaire hoogstandje op tweede kerstdag

We genieten volop en de dagen vliegen voorbij. Voordat we het weten is WW z'n laatste dag alweer aangebroken en vliegt hij na kerst naar Nederland. De komende dagen brengen we nog door op Bali. De tickets zijn rond deze tijd redelijk prijzig, vandaar dat we nog even wachten met verder reizen. En waar we hierna naartoe gaan? Dat is voor ons ook nog een grote vraag! Alle ideeën zijn welkom!

1. Maartje:
    28 december 2016
    Haha, wat schrijf je toch leuk Laura! Heerlijk dat jullie zo genieten!