Bali!!

1 december 2016 - Bali, Indonesië

Yeah, we zijn op Bali!! En het is hier warm. Zo'n 31 graden gemiddeld. Warmer als in Kuala Lumpur. We hebben de eerste nacht doorgebracht in een hotelletje vlakbij het vliegveld, voor in totaal 192.500 Roepia! Klinkt heel veel, maar omgerekend naar euro's is dat maar €13,-, inclusief ontbijt! Voor de dag erna hadden we nog niks gepland. Als eerste hebben we wat informatie opgezocht over Bali. We besluiten naar Seminyak te gaan, boeken daar een hotelletje voor de komende dagen en rijden we daar met de taxi naartoe. Met een kloppend hard en vol verbazing kijken we toe hoe het verkeer hier in gang gaat. Een paar auto's en een overvloed aan (soms met mensen en andere dingen overladen) scooters die zich overal tussendoor wurmen, en net niet tegen auto's of andere scooters aan botsen. Wat een wonder dat hier geen 10.000 ongelukken per dag gebeuren.

Met z'n aaaaaallen, met z'n aaaahhaaalllen!!Bovenaan de ladder....

Helemaal blij zijn we als we aankomen. Wat een gezellig dorpje! Wanneer we de spullen in de kamer gedropt hebben, en klaar zijn voor verkenning komt het met bakken uit de hemel. Jep, ook hier regenseizoen. Opzich was dat geen ramp aangezien we nog moesten eten en het hotel een leuke kaart had. Duur is het hier in ieder geval niet. Voor €3 hebben we super lekkere nasi goreng gegeten!
Die avond zijn we op verkenning gegaan hebben we het niet zo heel erg laat gemaakt.

De volgende dag zitten we al op tijd aan het ontbijt! Het regent nog, maar de lucht begint op te klaren dus lijkt het strand een leuk idee. De meest gemakkelijke manier om je hier te verplaatsen is, je raadt het al, de scooter!!!! Na een hoop twijfel heeft Steef me toch over kunnen halen om met hem op zo'n ding te gaan. Want zelf rijden, jullie kennen mij, zal al helemaal niet goed gaan. Goed, we gaan de uitdaging aan.

Oh oh, daar gaan we!!Broeeeeezen!

We zetten de gps aan het broezen met een behoorlijk tempo (jullie kennen Steef), tussen de auto's door en over de stoep heen in ongeveer 40 minuten naar het strand. Godzijdank, we zijn er. Heelhuids. Om bij het strandje te komen moeten we eerst een soort tunnel door die tussen twee hoge rotsen zit, naar beneden lopen.

"Steef, ff poseren in de tunnel!!"Tussen de rotsen door

En dan de grote verrassing: ook hier zijn aapjes!! Super cool! Ze rennen aan alle kanten langs, en slingeren door de bomen.

Nieuwschierig aapie!Lekker chillen hoor!Ik hoor 'm denken: Wat sta jij nou weer te kijken?

Het strand is niet heel erg groot, maar wel omringt door ontzettend mooie natuur.

Op het strandjeNog meer rotsenEn nóg meer..!!

Als de lucht donkerder begint te worden lopen we terug naar de scooter en zoeken we een plekje om wat te eten. Helaas komen we daar net niet optijd en wordt het een vrij natte lunch, haha.
Als het weer opklaart broezen we weer terug naar Seminyak. Intussen is de gps uitgevallen, dus moeten we het doen met de info die we op de heenweg hadden. Of dat goed is gegaan vraag je je vast nu af. Het antwoord is nee, haha. Het eerste stuk zaten we goed, maar al gauw kwamen we op plekken die ons niet bekend voorkwamen. Stilstaand in het chaotische 'verkeer' hebben we ongeveer een keer of 10 de richting naar Seminyak aan één van de vele Balinese mensen op scooters gevraagd, waarop we net voor het donker bij het hotel aankwamen. Op dit moment ben ik net klaar met douchen en hoor ik Steef terug komen van de kapper.. Ik ben benieuwd! :)

1. G.P. de Wit:
    2 december 2016