We zijn Kuala Lumpur nog niet zat!

29 november 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

De dagen in Kuala Lumpur met Pieter, Gerda en WW waren fantastisch. We hebben genoten van het, in tegenstelling tot backpacktarieven, luxe leventje. In de vorige blog schreef ik over iets actiefs dat we van plan waren te gaan doen. Heel actief was het uiteindelijk niet, maar toch; we hebben gezwommen! Heerlijk in het zwembad van het hotel van WW, want die was het beste, hebben we genoten van het verkoelende water, wat lekkere drankjes en de enorme gezelligheid.

Cheers!!

Heel lang duurde dat echter niet, aangezien moeder natuur haar aanwezigheid ook even wilde laten zien. Al gauw kwam het dus met bakken naar beneden.

Het regent, het regent, de pannetjes worden nat...!

Binnen no-time was iedereen bij het zwembad weg, behalve deze vijf Hollanders. We bleven stug met opgetrokken beentjes onder de parasol zitten, want 'het zal wel een klein buitje zijn'. Achteraf hadden we beter gelijk naar binnen kunnen gaan aangezien het iets later nóg harder begon te hozen. Afijn, eenmaal binnen gaan we lekker eten, hè wat vervelend weer! ;-)

Toetjestijd!!!!Toetjes, toetjes, en nog eens toetjes, jum!!

Helaas is het zondag avond en moet WW de volgende dag weer aan het werk. Heel erg laat maken we het deze keer dus niet.

Als dan de laatste volle dag voor ons in Kuala Lumpur aan is gebroken gaan we met WW in zijn lunchpauze eten in een 'foodcod'. Dat is dus blijkbaar een soort buffet wat overladen is met mannen in pak die hun dagelijkste lunch ophalen wat meestal bestaat uit rijst en kip. Dus zo ook wij. Als enige toeristen staan wij ook in de rij, wat wel een komisch gezicht oplevert. Wanneer de lunchpauze voorbij is, pakken wij met z'n 4en de metro naar 'Little Indië', een soort Chinatown-achtig stukje van Kuala Lumpur met marktjes, straat eten en gezelligheid. Maar helaas, eenmaal aangekomen komt moeder natuur weer om de hoek kijken en regent het té hard om ook maar met een paraplu een poging te gaan wagen.

Wachten tot de regenbui voorbij gaat.. tevergeefs...

Na een tijdje hoopvol wachten pakken we de metro terug en gaan we het winkelcentrum in, gevolgd door een frisse duik in het zwembad wanneer het gestopt is met regenen. Hier komt WW na z'n werk ook naartoe.
Om half 9 hebben we gereserveerd bij sly  dining restaurant 'Fuego' om de paar dagen Kuala Lumpur met z'n vijven af te sluiten. Op de website beloofden ze ons tapas zoals we ze nog nooit gegeten zouden hebben. Verwachtingsvol gaan we hier dan ook naar binnen, en genieten we inderdaad van de meest lekkere tapas die we ooit hebben gegeten. Wauw. Wat een mens toch met eten kan doen. In combinatie met de wijn, het fantastische uitzicht en het gezellige gezelschap waar we mee waren sluiten we deze avond af met een vette 10!

Het uitzicht bij sky dining restaurant 'Fuego', mét Pieter!

Vandaag moeten we dan toch echt afscheid gaan nemen van Kuala Lumpur en onze vrienden uit Eelde. We gaan de Reis vervolgen! We doen nog een gezellige lunch met Pieter en Gerda, en pakken daarna de taxi naar het vliegveld voor een vlucht naar Bali!

Laivies!!!

Tijd om de luxe weer achter ons te laten en het backpack avontuur te vervolgen!