Op 't nippertje...!! X2

19 november 2016 - Phuket, Thailand

Mission one: getting at the airport

Daar gaan we!! Naar het vliegveld op naar Phuket! We zitten in de taxi, stilstaand in de file als we ons beseffen dat de tijd begint de dringen. Minimaal een uur van te voren moeten we de tassen inchecken en we komen steeds dichter bij dat punt. Wanneer we vlakbij het vliegveld zijn begint het zweet al een beetje uit te breken en besluiten we het laatste stuk lopen (lees: rennen) naar het vliegveld. Op de minuut na komen we optijd bij de incheckbalie en lijkt alles net goed te gaan. Gelukkig, vlucht gered.

Jaaaa, Eef! We gaan weer vliegen! Bangkok > Phuket

Mission two: getting off the airport

Eenmaal aangekomen op Phuket wachten we daar op de tassen.... De band draait en verschillende tassen komen voorbij en worden gepakt. We wachten inmiddels al iets langer dan normaal en voordat we het weten staan we alleen met z'n tweetjes nog bij de band braaf te wachten op onze bagage. Is er dan toch iets mis gegaan bij het inchecken??

Ojeeeeee, waar blijven de tassen nou..?

Een behulpzame en zeer vriendelijke vrouw komt naar ons toe en vroeg ons wat informatie. SUPER blij zijn we als dan na een paar telefoontjes en een half uurtje wachten de tassen er aan komen. Geeeeelukkig, tweede opluchting van vandaag!

Omdat we altijd nog aan het backpacken zijn besluiten we met een goedkoop busje naar het hotel te gaan en niet met een dure privé taxi. Echter kunnen we pas vertrekken als er het busje vol zit, dus wachten we nog een klein uurtje... Je moet er immers wat voor over hebben! Wanneer we met genoeg mensen zijn vertrekken we dus naar Patong, waar we ons hotelletje hebben geboekt. Super leuke kamer voor heel weinig geld! We hebben het getroffen.

Het mini busje die ons naar Patong, Phuket heeft gebracht

Jonge meiden en oude mannetjes

We frissen ons op, gaan heerlijk eten bij een super leuk klein restaurantje en drinken een paar biertjes in één van de vele dezelfde barretjes omringt door geile oude mannetjes. We hebben het al in de gaten; we zitten midden in het sekstoerisme. Jonge Thaise vrouwtjes, of soms zelfs nog meisjes, achter de bar staan de oude mannetjes te entertainen om later door hen mee te worden genomen voor een avondje betaald genot. De eerste indruk van Phuket is binnen! Welterusten!